20:00 – אודיטוריום – הקונסרבטוריון הישראלי למוסיקה תל אביב
מנצח – עידו פרנקל (ארה"ב/ישראל)
חליל – הגר שחל
קלרינט – יונתן הדס
בסון – נדב כהן
כינור – טליה הרצליך
צ'לו – יוני גוטליבוביץ'
פסנתר – עמית דולברג
יוחנן קנדלר: Kyu Ha Jo – לבסון ופסנתר ממותקן (2011)
טליה עמר: Reminiscence – לחליל, קלרינט, כינור, צ'לו ופסנתר (2022,2015)
כרמל קוריאל: שעשועים – לחליל, קלרינט, בסון, כינור, צ'לו ופסנתר (2022)
עמוס אלקנה: Tripp – לחליל, קלרינט, כינור, צ'לו ופסנתר
זיו קוז'וקרו: Do you like Bill? – לחליל, קלרינט, כינור, צ'לו ופסנתר (2013)
כבכל שנה מאז היווסדו, אנסמבל מיתר חוזר לקונצרט במסגרת חג המוסיקה הישראלית. בניצוחו של עידו פרנקל יגיש האנסמבל תכנית המורכבת כולה מיצירות שכתבו במיוחד עבורו זיו קוז'וקרו, עמוס אלקנה וכרמל קוריאל במהלך העשור האחרון. כמו כן תבוצע בכורה לגרסה חדשה של Reminiscence פרי עטה של טליה עמר.
יוחנן קנדלר
מלחין וכנר יליד ירושלים. למד כינור וקומפוזיציה באקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים עם אלברט יופה ומרק קופיטמן. יוחנן השלים תואר דוקטורט בקומפוזיציה אוניברסיטת ברנדייס בבוסטון, וכמו כן למד באקדמיה קיג‘יאנה בסיינה, איטליה ופסטיבל אספן בקולורדו. יצירותיו נוגנו על ידי אנסמבלים מובילים בארץ ובחו“ל.
יוחנן זכה בתחרות הקומפוזיציה מיקלה פיטלוגה באיטליה, בפרס Cluster לקומפוזיציה, בתחרות ע“ש מרק קופיטמן ובתחרות קומפוזיציה באוניברסיטת סן פרנסיסקו. מאז 2014 יוחנן מתגורר בסמוך לטוקיו.
"Kyu Ha Jo שואבת השראה ממוסיקת גגאקו – מוסיקת חצר הקיסר ביפן, ובייחוד קטע ידוע הנקרא Etenraku ,בו נתקלתי במקרה והקשבתי לו באופן כמעט אובססיבי באותה תקופה. אגב, זו הייתה הפעם הראשונה שהתעניינתי בתרבות יפן, ובעת כתיבת היצירה לא תיארתי לעצמי שאגור שם. הכותרת מתייחסת לעקרון אסתטי ומבני (התחלה איטית, האצה, סיום מהיר) המיושם במוסיקת גגאקו וכמו כן במגוון אומנויות ביפן, החל מתיאטרון ומוסיקה ועד לטקסי תה.
העיקרון המבני הזה מנחה את התפתחות היצירה, גם אם לא באופן מדויק. במקום האצה של הטמפו, אלמנטים מקטע הגגאקו המקורי שעליו מתבססת היצירה מופיעים יותר ויותר, כמעין וריאציות הפוכות. הצלילים יוצאי הדופן של הפסנתר הממוכן מזכירים לעיתים כלי הקשה בתזמורת הגגאקו".
טליה עמר
פסנתרנית ומלחינה, זוכת בפרס ראש הממשלה למלחינים בשנת 2018, בפרס אקו״ם ע״ש חיים אלכסנדר ב-2018, בפרס רוזנבלום לאומן צעיר מבטיח מעיריית ת״א לשנת 2016, ובפרס Klon מאיגוד הקומפוזיטורים לשנת 2012.
בקיץ 2017 השתתפה בקורס ManiFeste של IRCAM בפריס. בשנת 2014 נבחרה רביעיית המיתרים שלה Obsession ע״י לורין מאזל לביצוע בפסטיבל Castleton. בשנת 2011 השתתפה בקורס Royaumont שבצרפת, ובשנת 2022 יצירתה ״מבוך״ בוצעה בפסטיבל Présences כחלק מ-Radio France בפריס.
בנובמבר 2017 נבחרה לייצג את ישראל בפסטיבל International Society for Contemporary Music שבוונקובר עם יצירתה לאנסמבל, בפסטיבל ACL בטייוואן עם יצירתה לחליל ואלקטרוניקה, ובפסטיבל ECCO בבריסל עם יצירתה לפסנתר ואלקטרוניקה. בנוסף, יצירותיה בוצעו בפסטיבלים בארץ ובעולם: צרפת, קנדה, נרווגיה, אוסטרליה, שוודיה, פיליפינים, טייוואן, גרמניה, בלגיה, ארה״ב, אנגליה, יוון, איטליה וישראל ע״י אנסמבלים ותזמורות שונות.
בשנת 2017 הצטרפה טליה לסגל ההוראה במחלקה לקומפוזיציה באקדמיה למוזיקה ולמחול בירושלים. החל מ-2021 היא מכהנת שם גם כראש תחום החדשנות והטכנולוגיה. בנוסף, היא מכהנת כחברת הוועד המנהל של איגוד הקומפוזיטורים הישראלי וחברת אנסמבל מיתר כמבצעת של מוזיקה אלקטרונית.
היצירה Reminiscence מתארת הדים של זיכרון כאשר הזיכרון עצמו לא מוזכר במפורש. כיוון שאותו זיכרון או גרעין לעולם לא מוצגים במפורש, ההתמקדות היא בהשפעות של הזיכרון על התחושות העכשוויות שהוא מייצר. רעיון זה בא לידי ביטוי מבחינה מוזיקלית בכך שהיצירה מתחילה ישר בהתפתחות החומרים מבלי להציג אותם לפני כן. למעשה, כל היצירה נבנית על גרעין לא ידוע על מנת ליצור תחושה של קירבה בתת מודע לחומר המוזיקלי.
כרמל קוריאל
נולדה וגדלה בחיפה בשנת 1998. למדה בביתי הספר לאמנויות רעות וויצ"ו תחת הנחייתם של דניאל עקיבא, פרופ' חיים פרמונט וד"ר זיו קוז'וקרו. כיום היא סטודנטית לתואר ראשון באקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים בחוג לתורת המוזיקה, קומפוזיציה וניצוח. היא לומדת הלחנה בהנחייתו של פרופ' ינעם ליף וניצוח בהדרכתו של פרופ' איתן גלוברזון. כרמל זכתה במקום הראשון בתחרות קופיטמן (2021), מקום שני בתחרות המלגות על שם אברהם קלון (2022), מקום הראשון בתחרות הישראלית לקומפוזיציה (2019), מלגאית קרן שרת בהצטיינות יתרה (2018-2022) ועוד. יצירותיה של כרמל בוצעו על ידי אנסמבל מיתר, רביעיית מיבוס, אנסמבל איטירנר, אנסמבל סולני-תל אביב, הרביעייה העכשוית, אנסמבל אקרום, הפילהרמונית של ניו יורק ועוד.
היצירה 'שעשועים' מתארת סצנות מוזיקליות דמיוניות. כתיבת היצירה החלה כחלק מעבודת הכנה לתיאטרון מוזיקלי בניסיון להביע תחושות של משחקיות, ילדיות וסרקזם. על מנת להביע רגעים אלו, משתמשת המלחינה במחוות ובאלמנטים המשחקים עם המוכר, ומעוותים אותו. כל פרק מבטא תנועה, זרימה שונה – הבלונים מתנפחים, מתכווצים ומתפוצצים, המריונטה הרוקדת לצלילי הוולס הצולע וכן התנועה שאינה פוסקת במשחק התופסת.
עמוס אלקנה
מלחין ונגן גיטרה. זוכה פרס ראש הממשלה לקומפוזיציה (2011), פרס אקו״ם (2002) ופרס רוזנבלום לאמן המצטיין (2012). למד גיטרה בברקלי קולג׳ וקומפוזיציה בניו אינגלנד קונסרבטורי בבוסטון (1990). בעל תואר שני במוזיקה/סאונד מבארד קולג׳ בניו יורק. יצירותיו מוזמנות ומבוצעות ע״י תזמורות והרכבים בארץ וברחבי העולם. בין השאר הלחין יצירות עבור התזמורות הסימפוניות של ברלין, ורשה, ברטיסלבה והסימפונית הישראלית (ראשון לציון). בארץ מרבה לכתוב עבור אנסמבל מיתר ואנסמבל המאה ה-21. עד כה יצאו שני אלבומים המוקדשים ליצירותיו: ״קזינו אומברו״ (2012) ו"טריפ" (2018). כנגן גיטרה חשמלית מופיע אלקנה בארץ ובעולם בנגינת מוזיקה בת זמננו ומוזיקה מאולתרת.
על יצירתו: "ב'טריפ' אני משתמש בסדרת מספרים בתור פרקטל על מנת ליצור את מבנה הקומפוזיציה והפרופורציות בתוכה. זו טכניקה שאני משתמש בה לעתים קרובות. כך נוצר מבנה שבו לרמות המיקרו והמאקרו יש אותן פרופורציות. בדיוק כפי שזה בגיאומטריה פרקטלית, שבה התקרבות לחלק מהשלם מגלה שהוא נראה בדיוק כמו השלם. תוך כדי חיפוש כותרת ליצירה הזו חיפשתי בגוגל את סדרת המספרים שבה השתמשתי, ועלה מספר מיקוד של עיירה קטנה בדרום דקוטה. שם העיירה הוא טריפ… היצירה הזו הוזמנה על ידי קרן בארלו באוניברסיטת בריגהם יאנג עבור אנסמבל מיתר".
זיו קוז'וקרו
מלחין, מנצח, מעבד ופסנתרן. סיים בהצטיינות שני תארים שניים- בקומפוזיציה ובניצוח, באקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים. את התואר השלישי בקומפוזיציה השלים באוניברסיטת בר-אילן. יצירותיו בוצעו בארץ ובעולם בפסטיבלים רבים כגון פסטיבל MATA למוזיקה עכשווית בניו- יורק, פסטיבל ECSA האירופי בלוקסמבורג, פסטיבל ISCM של האגודה הבינלאומית למוזיקה עכשווית, פסטיבל ACL האסייתי, פסטיבל Euro Classic בברלין, פסטיבל Tonraum 21 למוזיקה חדשה בגראץ, אוסטריה, פסטיבל ימי המוזיקה בסקופיה-מקדוניה, פסטיבל Intrada למוזיקה עכשווית בטימישוארה (רומניה), חג המוסיקה הישראלית, פסטיבל צלילים במדבר, תחרויות האביב, פסטיבל קול המוסיקה בגליל העליון, ועוד.
זיו זכה בפרס ראש הממשלה לקומפוזיטורים 2015, בפרס הסינפונייטה הישראלית לניצוח 2009, במלגות הצטיינות מטעם האקדמיה למוסיקה בירושלים 2005-2007, במענק אקו״ם עבור הצטיינות בתחום העיבוד והקומפוזיציה 2002, ובפרס ״תמוז״ מטעם תעשיית המוזיקה הישראלית, בקטגוריית נגן השנה לשנת 2000.
ההשראה ליצירה Do you like Bill? היא הד זיכרון רחוק להקלטה של קטע בשם you must believe in spring של פסנתרן הג׳אז ביל אוונס, וכתיבתה נגזרת מהאהבה וההערכה של המלחין אליו מאז שנות נעוריו.
הרעיון המרכזי ביצירה הוא העברת התנהגויות ומחוות מוזיקליות מהביצוע המקורי של אוונס לתחום החמישייה האינסטרומנטלית העכשווית, דרך פירוק והרכבה מחדש של האלמנטים המוזיקליים. כמו בכל תהליך מסוג זה, היצירה החדשה דורשת ומקבלת אוטונומיה משל עצמה. הטכניקות האינסטרומנטליות בשדה החמישייה העכשווית מעוררות מוזיקליות שאינה כלולה כלל במודל המקורי של אוונס והשפה המוזיקלית שונה מן הסתם מקצה לקצה.
ביצירה יש כמה ציטוטים מהמקור, חלקם בעלי אופי קצבי יותר בעוד שאחרים בעלי אופי מלודי (או מרווחי). הציטוטים מונכחים בדרך כלל על ידי הדגשה קצבית ושילובים אינסטרומנטליים שונים שמניעים את היצירה כולה.
עידו פרנקל – מנצח
עידו פרנקל הוא מנצח, מלחין ופסנתרן. זכה לשבחים על ניצוח נמרץ מהלוס אנג'לס טיימס, על דיוק וגמישות ממגזין Diapason ועל "ביצוע אינטימי ואינטנסיבי" ממגזין Opera. עידו מכהן כעוזר מנצח וכפסנתרן חזרות בבלט ובאופרה המלכותיים בלונדון. כמנצח אורח הופיע עם התזמורת הפילהרמונית של הרדיו הצרפתי, התזמורת הסימפונית של בלטימור, אנסמבל אינטרקונטמפורן, אנסמבל מודרן, התזמורת של ה-BBC הסקוטי, התזמורת הקאמרית של פסטיבל וורביה ועוד. ביצועי בכורה של יצירותיו מתוכננים בעתיד הקרוב בוויגמור הול, בקונצרטחבאו וברדיו הצרפתי.
אנסמבל מיתר
הוקם בשנת 2004 על ידי הפסנתרן עמית דולברג, המנהל אותו לכל אורך שנות פעילותו. האנסמבל הפך לאבן פינה בסצנת המוזיקה הקאמרית בארץ, ולצד הופעות בפסטיבלים וסדרות מוזיקה יוקרתיות בחו"ל מקיים סדרת קונצרטים עצמאית ואת פסטיבל CEME. אנסמבל מיתר זכה בפרס בנימיני ובפרס פרטוש מטעם משרד התרבות, בפרס לנדאו מטעם מפעל הפיס ובפרס Coups de Cœur מטעם האקדמיה Charles Cros בצרפת לאלבום מצטיין במוזיקה עכשווית בשנת 2018.
עם האולמות והפסטיבלים בהם הופיע ניתן למנות את ה-Purcell Room בלונדון, פסטיבל ברייטון, מרכז פומפידו ופסטיבל ManiFeste בפאריס, הביאנלה של ונציה, ה-BKA וה-Radial System בברלין, הקונסרבטוריון ע"ש צ'ייקובסקי במוסקבה, אולם המלחינים בסנט פטרסבורג, 92Y בניו יורק, מרכז באנף בקנדה ועוד.
האנסמבל מפעיל את פרויקט "תדרים", שהינו העתודה המוזיקלית של האנסמבל. החל מאוקטובר 2017 מתקיימת התכנית כמסלול לתלמידי תואר שני מצטיינים באקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים.
תקליטורים של מיתר יצאו לאור בלייבלים Verso, NEOS, Souphir ובמכון למוסיקה ישראלית. האנסמבל הקליט דיסק למלחינים ראובן סרוסי, פביאן פאניסלו, ינעם ליף, עמוס אלקנה, איל אדלר ולמלחין הבית של האנסמבל, פיליפ לרו. מנצח הבית של האנסמבל הוא פייר-אנדרה ואלאד.
האנסמבל משמש כאנסמבל הבית של סטודיו אנט, האולם החדש של עמותת פליציה בלומנטל בדרום תל אביב.
האנסמבל זוכה לתמיכת הקרן ע"ש אדל וג'ון גריי, מר דן יקיר, משפחת גבעול והלן קונוואי.